Kiretaż otwarty i zamknięty

Kiretaż to zabieg, który wykonujemy w celu oczyszczenia kieszonek dziąsłowych. Kiretaż polega na bardzo dokładnym usunięciu z kieszonek dziąsłowych kamienia nazębnego oraz ziarniny z korzenia, które to powodują stany zapalne. Efektem końcowym jest ustąpienie choroby przyzębia. Zabieg wykonujemy w znieczuleniu miejscowym, tak by pacjent nie odczuwał dyskomfortu w trakcie zabiegu.

Kiretaż otwarty

Przez zalegającą bakteryjną płytkę nazębną powstaje zapalenie przyzębia, dlatego najważniejszym elementem leczenie periodontologicznego jest jej eliminacja. Niestety nie zawsze jest to możliwe stosując standardowej metody jak skaling i piaskowanie. Koniecznością jest wtedy chirurgiczne odsłonięcie powierzchni korzeni w celu dokładnego oczyszczenia co nazywamy właśnie kiretażem otwartym.

Kiretaż zamknięty

Kiretaż zamknięty polega na usunięciu kamienia wraz bakteriami – złogów poddziąsłowych. Następnie korzenie są polerowane w znieczuleniu miejscowym. Cały zabieg wykonywany jest bez nacinania dziąsła. Kiretaż zamknięty wykonujemy bez odsłaniania korzeni i wykonywania nacięć w przypadku kieszonek dziąsłowych do 5 mm.

Zalecenia po kiretażu

Kiretaż jest dużą ingerencją w strukturę tkanki dziąsła. Skutkuje poważnymi uszkodzeniami przez co pacjenci po zabiegu mogą doświadczać:

• krwawienia z miejsc zabiegowych;
  • dokuczliwych boleści dziąseł;
  • obrzęków dziąseł;
  • nadwrażliwość zębów.

Moim pacjentom po kiretażu zalecam:

• przyjmować antybiotyki, które mają za zadanie zabezpieczyć przed rozwinięciem się stanów zapalnych;
  • stosować wysoką higienę jamy ustnej;
  • zęby czyścić bardzo miękką szczoteczką, w aptekach dostępne są specjalne szczoteczki dla osób po zabiegach stomatologii chirurgicznej;
  • początkowo czyścić jedynie korony zębów wraz z postępującym procesem gojenia myć całą jamę ustną;
  • nie dłużej niż przez 2 tygodnie stosować płukanki na bazie chlorheksydyny, która ma silne działanie bakteriobójcze i bakteriostatyczne;
  • stosować dietę na bazie potraw półpłynnych, miękkich, nie gorących, nie za zimnych;
  • przez pierwsze dni nie pić alkoholu, nie palić papierosów.

Choroby przyzębia uznawane są za choroby przewlekłe, trzeba więc pamiętać o regularnych odwiedzinach gabinetu stomatologicznego. W celu usunięcia złogów nazębnych. Bez regularnych wizyt cała praca i rezultat tego leczenia zostanie zmarnowany.

Kiretaż w Primadental

Zabieg kiretażu to inwestycja w zdrowie. Dzięki niemu:

• zapomnisz o krwawieniu z dziąseł;
  • zapomnisz o przykrym zapachu z ust;
  • pozbędziesz się nieprzyjemnego posmaku w ustach;
  • w przypadku paradontozy uratujesz zęby przed wypadnięciem;
  • poprawisz stabilność zębów;
  • jedzenie przestanie się wiązać z bólem a wróci przyjemność.

Zapraszamy (nie boimy się tego stwierdzenia) do najlepszego gabinetu dentystycznego. Primadental to twój naturalny wybór.