Diagnostyka i leczenie zmian na błonie śluzowej

Często choroby ogólnoustrojowe pierwsze swoje objawy mają w jamie ustnej. W naszym gabinecie na podstawie wyglądu podniebienia, dziąseł i języka możemy rozpoznać pierwsze oznaki niepokojących zmian w waszym całym organizmie.

Ważne by podczas wizyty kontrolnej w gabinecie zapytać nas o wszystkie zmiany jakie mogłeś zauważyć na swojej błonie śluzowej jamy ustnej. Gdy tylko odczuwasz ból, krew bądź po prostu Cię zaniepokoiły jesteśmy do Twojej dyspozycji. Zmiany jamy ustnej często wymagają jedynie skontrolowania ale czasami niezbędna jest dalsza diagnostyka i odpowiednia terapia.

Jakie zmiany na błonie śluzowej jamy ustnej leczymy w naszej klinice?

• Grzybice,
  • zmiany białe,
  • rumienie,
  • afty,
  • owrzodzenia
  • zmiany występujące w przebiegu chorób ogólnych (np. cukrzycy)
  • włókniaki,
  • brodawczaki,
  • torbiele.

Co powoduje zmiany na błonie śluzowej jamy ustnej?

• Stres,
  • przemęczenie,
  • niedobory witamin,
  • protezy zębowe,
  • wypełnienia,
  • aparaty ortodontyczne.

Nasz organizm jest narażony na wiele czynników osłabiających jego funkcjonowanie, które mogą odbijać się w postaci zmian na błonie śluzowej jamy ustnej. Wszystkie powyższe czynniki wpływają na stan śluzówki jamy ustnej.

Znaczenie diagnostyki i leczenia zmian na błonie śluzowej jamy ustnej

Mało kto zdaje sobie sprawę, że nowotwory potrafią rozwijać się w obrębie jamy ustnej. Niestety takie umiejscowienie nowotworów nie należy do rzadkości. Nie pociesza również fakt, że rokowanie w takich przypadkach jest złe.

Szansą na leczenie jest bardzo wczesne wykrycie zmian chorobowych i natychmiastowe wycięcie zmiany nowotworowej. Wczesne rozpoznanie procesu chorobowego w jamie ustnej i podjęcie leczenia daje nad wyraz wysokie szanse pełnego wyleczenia.

Dlatego bardzo ważne są regularne kontrole stomatologiczne i szybkie zgłaszanie się do lekarza w sytuacji zauważenia nawet najmniejszych zmian na błonie śluzowej jamy ustnej.

Diagnostyka i leczenie zmian na błonie śluzowej

W gabinecie Primadental leczymy zmiany na błonach śluzowych jamy ustnej. Zdrowie naszych pacjentów jest niezwykle ważne, dlatego w celu pełnego i rzetelnego leczenia oraz diagnostyki wszystkie wycinane zmiany podajemy badaniu histopatologicznemu.